lunes, 24 de enero de 2022

 

Imagen FB de Pere Bessó


POC SABEM DELS SOMNIS

 

 

La deriva com l’ombra són paraules que ens envaeixen sense objecció

foscos jardins sobrevivents del so d’objectes

en desús, ens habiten en somnis vessats amb les seues màscares.

A través de lloses cegues d’iracúndia, la magnitud del soroll

de l’esmalt, ens submergeix en pàl•lides febres,

estranyes humitats d’una metamorfosi exasperant.

Un veu en els estripalls dels traus de la roba, els anys llum

del fang emmotllat, la flama del bull al te de camamerla,

i allò difícil de les cremades com qui recorda les feixugueses

del fred sec al tacte de la gespa.

Mancat de flors el verdós de la nit de la molsa i el blau

amatori dels quarts fets per a les depredacions.

—T’imagines un boçal als ulls, llesques d’infinit

fetes amb un ganivet desesmolat i una engruna de premonicions

tocant la pell de les paraules, o aquesta altra boca destemplada

de la llum i talles en trossets les fotografies i et mires

en un vestíbul negre que poc sap, potser, dels somnis.

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Poema d’ANDRÉ CRUCHAGA traduït en català per PERE BESSÓ

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POCO SABEMOS DE LOS SUEÑOS

 

 

La deriva como la sombra son palabras que nos invaden sin reparo

oscuros jardines sobrevivientes del sonido de objetos

en desuso, nos habitan en derramados sueños con sus máscaras.

A través de losas ciegas de iracundia, la magnitud del ruido

del esmalte, nos sumerge en pálidas fiebres,

extrañas humedades de una metamorfosis exasperante.

Uno ve en los jirones de los ojales de la ropa, los años luz

del barro enmohecido, la flama del hervor en el té de manzanilla,

y lo difícil de las quemaduras como quien recuerda las torpezas

del frío seco en el tacto del césped.

Carente de flores el verduzco de la noche del musgo y el azul

amatorio de los cuartos hechos para las depredaciones.

—Te imaginas un bozal en los ojos, rebanadas de infinito

hechas con un cuchillo desafilado y una migaja de premoniciones

tocando la piel de las palabras, o esa otra boca destemplada

de la luz y cortas en pedacitos las fotografías y te miras

en un zaguán negro que poco sabe, tal vez, de los sueños.

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De ‘Como quien pide luz o pide agua’, 2021.2022

©André Cruchaga


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