lunes, 8 de febrero de 2021

ABSURDS│ ABSURDOS

 

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ABSURDS

 

 

El carrer incomprensible amb la seua horca d’andanes lúgubres.

La mateixa pel•lícula en blanc i negre de la cendra, la violència

en el seu punt fix de duresa i els seus palpitants cadàvers:

el carbó ominós dels jardins colpejant-nos davant de l’espill.

Ens serveix d’alguna cosa la força bruta per a desxifrar l’enderroc,

aqueix estrany llegat de la suor entre els engonals?

Les hores de la despulla ens esguiten amb certa traïdoria.

La temperatura es precipita i agonitza en els guants de l’escalfred,

ens tritura el buit d’aquesta distància que hem anat creant,

ens desconeix la taula i aqueixa impassible simulació de primavera.

Sempre he cregut que la gatzara és una mena de tautologia,

aqueixa altra cara de l’anonímia, la complicitat obstinada i compulsiva.

(En l’hemeroteca de la fullaraca, els vaivens polítics

de la contradicció I la seua seqüela d’escaramusses.)

Ara com ara, deixa’m. Sóc animal ferit enmig del desordre.

Sóc una criatura que volgué furtar-li els ulls a una torxa

de tempesta, a un carrussel de peixos en baix relleu d’alumini.

San Francisco, California, 2013

.

. Poema d’ANDRÉ CRUCHAGA traduït en català per PERE BESSÓ

 

 

 

 

ABSURDOS

 

 

La calle incomprensible con su horca de andenes lúgubres.

La misma película en blanco y negro de la ceniza, la violencia

en su punto fijo de dureza y sus palpitantes cadáveres:

el carbón ominoso de los jardines golpeándonos frente al espejo.

¿Nos sirve de algo la fuerza bruta para descifrar el escombro,

ese extraño legado del sudor entre las ingles?

Las horas del despojo nos salpican con cierta alevosía.

La temperatura se precipita y agoniza en los guantes del escalofrío,

nos tritura el vacío de esa distancia que hemos ido creando,

nos desconoce la mesa y esa impasible simulación de primavera.

Siempre he creído que el bullicio es una especie de tautología,

esa otra cara de la anonimia, la complicidad obstinada y compulsiva.

(En la hemeroteca de la hojarasca, los vaivenes políticos

de la contradicción Y su secuela de escaramuzas.)

Hoy por hoy, déjame. Soy animal herido en medio del desorden.

Soy una criatura que quiso robarle los ojos a una antorcha

de tormenta, a un carrusel de peces en bajorrelieve de aluminio.

San Francisco, California, 2013

.

Del libro: ‘Primavera de arcilla’

©André Cruchaga