FUGA DELS
DIES PRECIPITATS
Tot és una fuga a partir dels estrèpits del dia, de la flassada
petrificada dels punts cardinals, del plat de sang llepat
de cendra per les arrelades ombres de jeroglífics a la riba
de l’alè d’un rossinyol de teles fosques.
A mansalva ens arrabassen els jocs de les ones, el so dels somriures
al bus predisposat dels narcòtics, dels fal•lus intencionals
que pengen de les finestres, d’algun crit a l’altura de la fuga.
No em resistesc al guant d’aigua dels escalfreds,
ni a la lluerna negra de Lautréamont enmig d’espectadors buits,
que moren davant de la revelació dels apetits de la foscor.
En bescanvi em perd en la multitud d’espines dels cactus,
quelcom així com un abisme que deixen les despulles damunt de la taula
de l’abisme, damunt de la taula impenetrable de la fam.
Entre la distància de la tinta i l’espill, unes hores de desglaç,
ara, líquides en l’imperatiu dels ulls, esgarrifosa massa
de camins tacada per fotografies d’ossos movedissos de salmorra.
.
. Poema d’ANDRÉ CRUCHAGA traduït en català per PERE BESSÓ
.
FUGA DE LOS
DÍAS PRECIPITADOS
Todo es una fuga a partir de los estrépitos del día, de la cobija
petrificada de los puntos cardinales, del plato de sangre lamido
de ceniza por las arraigadas sombras de jeroglíficos a la orilla
del aliento de un ruiseñor de telas oscuras.
A mansalva nos arrebatan los juegos de las olas, el sonido de las
sonrisas
en el buzo predispuesto de los narcóticos, de los falos intencionales
que cuelgan de las ventanas, de algún grito a la altura de la fuga.
No me resisto al guante de agua de los escalofríos,
ni a la luciérnaga negra de Lautréamont en medio de espectadores
vacíos, que mueren ante la revelación de los apetitos de la oscuridad.
A cambio me pierdo en la muchedumbre de espinas de los cactus,
algo así como un abismo que dejan los despojos sobre la mesa
del abismo, sobre la mesa impenetrable del hambre.
Entre la distancia de la tinta y el espejo, unas horas de deshielo,
ahora, líquidas en el imperativo de los ojos, espeluznante masa
de caminos manchada por fotografías de huesos movedizos de salmuera.
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Del libro: ‘Fuego de llaves invisibles’, 2021
©André Cruchaga
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