Imagen FB de Pere Bessó
ESTAT DE PARANOIA
Ahora me sabes menos
constante,
espectro de hoja, espectro de pájaro.
Silvya Plath
espectro de hoja, espectro de pájaro.
Silvya Plath
De vegades la vida se va omplint
d’abandonamens i deixalles: entre enfonys i amagatalls els calcetins amb
repunts de somnis i fulles espatllades per setmanes de dubtosa progènie res no
canvia en aquestes voravies àvides de bijuteria: munts de deixalles fan una
gran foguera els set dies de la setmana ací es lliuren batalles de tota mena:
els carrers militaritzats fan la sensació d’un estat de setge permanent d’una
guerra prolongada fan mal els claus que es desprenen de la gangrena la seua
precarietat d’ombres i les vísceres d’aquest disbarat tribal que ens ofega un
ull sense llum sembla l’equilibri del país l’onomatopeia dels cementiris es un
gemec permanent (Per si fora poc les
finestres es xopen de circ i mullen el lavatori de les ulleres.)
.
Poema d’ANDRÉ CRUCHAGA traduït en català per PERE BESSÓ
Poema d’ANDRÉ CRUCHAGA traduït en català per PERE BESSÓ
ESTADO DE PARANOIA
Ahora me sabes menos
constante,
espectro de hoja, espectro de pájaro.
Silvya Plath
espectro de hoja, espectro de pájaro.
Silvya Plath
A veces la vida se
va llenado de abandonos y desperdicios: entre cuchitriles y escondrijos los
calcetines con pespuntes de sueños y hojas estropeadas por semanas de dudosa
progenie nada cambia en estas aceras ávidas de bisutería: montones de
desperdicios hacen una gran hoguera los siete días de la semana aquí se libran
batallas de toda clase: las calles militarizadas dan la sensación de un estado
de sitio permanente de una guerra prolongada duelen los clavos que se
desprenden de la gangrena su precariedad de sombras y las vísceras de este
desatino tribal que nos ahoga un ojo sin luz parece el equilibrio del país la
onomatopeya de los cementerios es un quejido permanente (Por si fuera poco las ventanas se empapan de circo y mojan el
lavatorio de las ojeras.)
.
Del libro: Metáfora del desequilibrio”, 2019
Del libro: Metáfora del desequilibrio”, 2019
©André Cruchaga
No hay comentarios:
Publicar un comentario