martes, 13 de diciembre de 2016

SALMORRA DEL DESLLORIGAMENT

Imagen cogida de la red





SALMORRA DEL DESLLORIGAMENT


A Pere Bessó


A mitjanit, l’anarquia del sanglot, Els dies cansats de les distàncies, la foscor desencaixada on el caduc sembla l’últim de l’exasperació. Al carrer dels vells àngels del sexe, l’ art de sal en les parpelles del bes. Un acaba per parlar de l’irreparable com Freud, o del dogma lapidari dels somnis, o de la calma que buida els desgels. Ara en els espais sentimentals de la certitud hi ha tombes com passatemps i poemes per a engomar els parcs sotmesos als reencautxutats. (Plou de tal manera la indecència que un pot mossegar en cercles el pètal de la rosa, o el sacrament del sexe groc de les lluernes.  Un es farta d’escriure poemes i tirar-los al fem.  És millor l’arc del cel inconscient d’una vagina, que no viure habitat d’espines i pronòstics de ballarines exòtiques.)

Al capdavall cadascú es diverteix amb l’apocalipsi dels diaris i la pàgina cega de la mort. De segurs que en el proper paradís hi haurà ocells i peixos en comptes d’inferns. Un cosset en serà l’antesala.

Poema d’ANDRÉ CRUCHAGA traduït en català per PERE BESSÓ




SALMUERA DEL DESQUICIO


A Pere Bessó



A la medianoche, la anarquía del sollozo, los días cansados de las distancias, la oscuridad desencajada donde lo caduco parece lo último de la exasperación. En la calle de los viejos  ángeles del sexo, el arte de sal en los párpados del beso. Uno acaba por hablar de lo irreparable como Freud, o del dogma lapidario de los sueños, o de la calma que vacía los deshielos. Ahora en los espacios sentimentales de la certidumbre hay tumbas como pasatiempos y poemas para engomar los parques sometidos a los reencauches. (Llueve de tal manera la indecencia que uno puede morder en círculos el pétalo de la rosa, o el sacramento del sexo amarillo de las luciérnagas.  Uno se harta de escribir poemas y tirarlos a la basura.  Es mejor el arco iris inconsciente de una vagina, a vivir habitado de espinas y pronósticos de bailarinas exóticas.)

Al final cada quien se divierte con el apocalipsis de los periódicos y la página ciega de la muerte. De seguro en el próximo paraíso habrá pájaros y peces en vez de infiernos. Un corpiño será la antesala.

Barataria, 13.XII.2016