jueves, 15 de octubre de 2020

POSTIL·LA DE L’INFINIT│ POSTILLA DEL INFINITO

Imagen FB de Pere Bessó



POSTIL·LA DE L’INFINIT

 

 

Puja l’escuma de foc a través de la flama de brutícia de l’horitzó: un rèptil de cera ens recorda les espelmes fosques de l’alè, o aquesta altra forma de les arrels grogues del descarnat, el cavall de cementiri de la mort, l’infern que ens deixa la seua crosta de tristesa com un pantà de finestres finides. Al cap i a la fi és estranya la gola mossegant blens grocs o desafiant l’autodestrucció de la son.

.
Poema d’ANDRÉ CRUCHAGA traduït en català per PERE BESSÓ

 


POSTILLA DEL INFINITO

 

 

Sube la espuma de fuego a través de la flama de mugre del horizonte: un reptil de cera nos recuerda las velas oscuras del aliento, o esa otra forma de las raíces amarillas de lo descarnado, el caballo de cementerio de la muerte, el infierno que nos deja su costra de tristeza como un pantano de ventanas fenecidas. Al cabo es extraña la garganta mordiendo pabilos amarillos o desafiando la autodestrucción del sueño.

.
Del libro: “Lejanías rotas”, 2020

©André Cruchaga


 

SECRECIÓ DE L’HUMUS│ SECRECIÓN DEL HUMUS

 

Imagen FB de Pere Bessó



SECRECIÓ DE L’HUMUS

 

 

Ara el fred ens escolta sobre la seua pròpia escopinada. El fred somnàmbul de les hèlixs d’èter del camí. Res més cert que aquell armari d’oblits i la seua campana d’aigües rauques i morta mirada d’ocell. De vegades m’enrede en la nata de la nit i el seu mormoleig de llumins al pit. És dúctil, trobe, aquest ronquet de buits enmig d’un vol de desvaris.

.
. Poema d’ANDRÉ CRUCHAGA traduït en català per PERE BESSÓ

 


SECRECIÓN DEL HUMUS

 

 

Ahora el frío nos escucha sobre su propio escupitajo. El frío sonámbulo de las hélices de éter del camino. Nada más cierto que aquel armario de olvidos y su campana de aguas roncas y muerta mirada de pájaro. A veces me enredo en la nata de la noche y su murmurar de fósforos en el pecho. Es dúctil, creo, este ronroneo de huecos en medio de un vuelo de desvaríos.

.
Del libro: “Lejanías rotas”, 2020

©André Cruchaga