lunes, 25 de marzo de 2019

DESIGNIS PROVIDENCIALS

©Pintura de Erin Fitzhugh Gregory






DESIGNIS PROVIDENCIALS




…Yo me busco
en mi propio designio que debió ser obra
mía, en vano: nada alcanzó a ser libre.
César Vallejo




A la taula darrera, la llum del tall i els seus cresols encesos. En la gota de mar, el designi indemne dels meus somnis: la rosa sospirada de les paraules, o l’inexplicable que sustenta la meua nuesa. L’espill revela les ulleres silencioses del temps, el quinqué generós de la meua innocència, els carrers cenyits a la gola. Damunt de la carn, en dolor dels rampells, aquelles ombres enganyoses en la boca, o només aquesta eterna promesa del foc. Total, mai no ens lliurem de l’encanteri incessant, ni de la comunió amb la misèria.
.
ANDRÉ CRUCHAGA traduït del romanés al català per PERE BESSÓ





DESIGNIOS PROVIDENCIALES




…Yo me busco
en mi propio designio que debió ser obra
mía, en vano: nada alcanzó a ser libre.
César Vallejo




En la mesa postrera, la luz del filo y sus candiles encendidos. En la gota de mar, el designio indemne de mis sueños: la rosa suspirada de las palabras, o lo inexplicable que sustenta mi desnudez. El espejo revela las ojeras silenciosas del tiempo, el quinqué generoso de mi inocencia, las calles ceñidas en la garganta. Sobre la carne, en dolor de los arrebatos, aquellas sombras engañosas en la boca, o sólo esa eterna promesa del fuego. Total, nunca nos libramos del hechizo incesante, ni de la comunión con la miseria.
.
Del libro “Vallejo dream”, 2019
©André Cruchaga
©Pintura de Erin Fitzhugh Gregory

No hay comentarios: